Рецептурник

  По идея на Петя се включих в организирана от "Клуб Скрапбукинг" Размяна на подаръци за 8ми март. Имахме избор да изработим или албум за снимки или рецептурник. Правилата на размяната бяха такива, че всеки получаваше подарък, но и прави и такъв. Имаше някои условия, които трябваше да спазим. Най-накрая след последният включил се в размяната, организаторката Ем направи списък, подреден на лотариен списък. На мен... точно на мен се падна да подаря именно на Ем подарък. Честно казано бях леко притеснена как ще се справя и дали ще оправдая очакванията на такъв крафт мейкър като нея. Ем води блог, работилнички, води срещи с други крафт мейкъри...
  Още преди да разбера на кого имам да подаря творението си, реших да направя рецептурник. Някак си идеята за албум все още леко ме плаши. Може би за сега просто трупам още умения.
Първото нещо което трябваше да направя за рецептурника, беше да си купя блокче с дизайнерски хартии. Тази част не беше лека. Напоследък нямаше голям избор, но някак си като преглеждах сайтовете се спрях на едно албумче, което беше много бонбонесто. И реших- той е!
 Една събота извадих наличните цветни картони, хартии, печати, перфоратори, дантели, панделки и....иииииии започна едно може би двучасово, а може би и тричасово умуване на цветови комбинации. Честно да си призная не съм любопитствала какви са цветовите предпочитания на Ем, а просто избрах такава която на мен ми харесва :) В крайна сметка се получи виолетово, розово и екрю. И така първите неща, които направих бяха кориците. Едно от условията беше кориците да са или от мокава или от бирен картон. Реших да надпиша поименно рецептурника, като използвам рамка. От вътрешната страна на кориците реших да направя джобчета, в които Ем да си слага разни листчета.
  Идеята ми беше рецептурника да има няколко раздела със собствена корица, съответна за конкретната тема. Сведох ги до 6 раздела- закуски и печива, салати, супи, без месо, месо и риба, десерти. Всеки от разделителите беше декориран по различен начин, но всички имаха тагчета с името на раздела. За декорирането на разделителите използвах дизайнерски хартии и картинки разпечатани на домашният ни принтер. Това е нещо ново което реших да използвам. Разглеждах различни сайтове в интернет, но основно в Pinterest . Търсих интересни картинки с тема готвене, ястия и други подобни. Част от резултата ще видите след още мъничко търпение. Друго нещо което си бях намислила да включа в рецептурника, беше да разпечатам различни полезни хитрини в кулинарията. Да си призная никак не беше лесно това. За съжаление се наложи да се огранича само до две неща. Едното беше мерни единици в кухнята, които приложих към първият раздел, а второто нещо беше различните части меса на свинското и телешкото и за какво е подходящо да се използва. Към края на търсенето попаднах и на една картинка- как да подредим масата. Много ми хареса. Нея я приложих в джобчето на челната корица.
  Всичко беше чудесно- направих кориците, направих разделителите, нарязах листите и ги подредих, обаче....частта с подвързването се оказа по-трудна. Така бях проектирала рецептурника, че да го подвържа с метална спирала. Лошото беше, че в копирните центрове не можеха да пробият толкова дебелите корици- шанс. Тогава попрегледах сайтове на различни печатници. След един телефонен разговор се уговорих с един човек. Когато отидох в печатницата и му го дадох, човека отиде някъде в задните стаички. Не можете да си представите как съм стояла с ускорен пулс, стискайки палци дали ще се получи, дали нещо няма да се изметне, нещо да не се напасне...в какво състояние ще ми го върнат. Толкова часове на работа, а момента на финалната права ми се стори толкова дълъг. За мое щастие се получи почти идеално. Е имаше си някои недостатъци, но се учим в движение. Спиралата беше черна, ето защо реших да добавя още няколко щтриха- малко дантела, малко панделка, конци и метални висулки...
   Направих и една картичка към подаръка....
  А ето го и самият него :) :) :)

































6 коментара:

  1. Крис, това е най-добрия проект, по който си работила и аз съм свидетел, че е плод на много желание и отделено време! А резулатът... Невероятен рецептурник, опакован и поднесен като истинско съкровище! Ако всяка девойка получи по поне един такъв подарък за 8ми март, би била истински щастлива!!!!
    Честит празни, дами!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаряяяяяяя :) :* наистина беше много вълнуващ проект за мен....

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасен рецептурник, пълен с много помощна информация и красиви картинки. Опаковката е чудесна. Ем е късметлийка и съм сигурна, че ще го използва с удоволствие.

    ОтговорИзтриване
  4. Много ти благодаря :) за хубавите думи :) :) :)

    ОтговорИзтриване
  5. Браво, чудесен е! Много идеен и с интересни закачки и информация вътре. Честито на Ем :). И честит празник на теб и на всички дами

    ОтговорИзтриване